شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 10:28 بعد از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 120
نویسنده پیام
admin آفلاین



عضویت: 10 /10 /-622


معرفی رزیدنت اویل 1
رزیدنت ایول (به انگلیسی: Resident Evil) و (به ژاپنی: バイオハザード, Baiohazādo) نام یک بازی ویدئویی در سبک سورویوال هارور بوده که توسط شرکت کپ‌کام ساخته شد. این بازی، نخستین عنوان از سری محبوب و پرفروش رزیدنت ایول است که در سال ۱۹۹۶ و برای کنسول پلی‌استیشن منتشر شد. این بازی، یکی از نخستین بازی‌های در سبک سورویوال هارور بود. تنها در تاریکی بازی دیگری از این سبک بود که پیش از رزیدنت ایول منتشر شد. اما سبک سورویوال هارور، با بازی رزیدنت ایول، گسترده‌تر و عمیق‌تر شد. به همین دلیل، گیم‌اینفورمر، نخستین بازی رزیدنت ایول را، یکی از مهم‌ترین بازی‌های رایانه‌ای در تمام زمان‌ها برگزیده‌است.[۲] ایده ساخت این بازی، برای نخستین بار توسط شینجی میکامی مطرح شد. زمانی‌که شینجی میکامی، با الهام از بازی خانه زیبا به فکر ساخت بازی افتاد که در آن، عمارتی هولناک به همراه موجوداتی به نام زامبی وجود داشتند. موضوع اصلی در بازی خانه شیرین، عمارت بزرگی بود که توسط اشباح فراگرفته شده بود. زامبی‌هایی که پیش از این و در سال ۱۹۷۹، توسط کارگردانی ایتالیایی به نام لوسیو فالوچی به تصویر کشیده شده بود.[۳][۴] بازی رزیدنت ایول، پس از ساخت و انتشار آن در سال ۱۹۹۶ و برای کنسول پلی‌استیشن، چندین بار دیگر و در سال‌های بعد، برای کنسول‌های جدیدتر نیز طراحی و ساخته شد. از جمله مشهورترین این طراحی‌های مجدد، بازی رزیدنت ایول بازسازی شده است، که بازهم توسط شینجی میکامی و این‌بار برای کنسول گیم‌کیوب ساخته شد. به گفته میکامی رزیدنت ایول بازسازی شده، ۷۰٪ نسبت به نسخه پیشین، دچار تغییرات داستانی و ساختاری شده‌است.] این بازی، سرآغازی برای آغاز ساخت و فروش ده‌ها عنوان بازی ویدئویی، فیلم سینمایی و انیمیشنی، کتاب و رمان، موسیقی و بسیاری محصولات دیگر بود.
داستان
پس از طغیان کوهستان آرکلی، تیم براووی استارز، به منظور انجام تحقیقات پلیسی، به کوهستان آرکلی فرستاده شدند. این تیم در آغاز ورود خود به کوهستان، با رخداهدهای غیرمنتظره‌ای مواجه شدند و خود را در محاصره بدون بازگشت مخلوقات ویروس تی دیدند. هریک از اعضای این تیم درصدد برآمد تا از آرکلی بگریزند اما با آسیبی که بالگرد متحمل شده بود، این کاری سخت بود. اعضای تیم براوو در جریان تلاش خود برای فرار از آرکلی، توسط مخلوقات ویروس تی کشته می‌شدند و یا توانستند خود را به عمارت اسپنسر برسانند. عمارت اسپنسر (به انگلیسی: Spencer Estate)، توسط جرج تریور و به سفارش یکی از بنیانگذاران شرکت آمبرلا ساخته شده بود که کار ساخت آن از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۷ به درازا کشیده بود. این عمارت که در خود موانع گوناگون و سختی را داشت، در حقیقت پوششی برای مقر پژوهشی آمبرلا در کوهستان آرکلی بود. یک آزمایشگاه مجهز در زمینه فعالیت‌های ژنتیکی در درون این عمارت وجود داشت که مکانی برای آزمایش‌های امبرلا در پروژهٔ تایرانت بود. اعضای تیم براوو در داخل این عمارت، به تدریج کشته شدند و فقط ربکا چمبرز توانست خود را تا هنگام خروج از عمارت زنده نگاه دارد.[۶]
پس از آنکه تیم براوو مفقود گشت، استارز تیم اصلی خود را به کوهستان آرکلی فرستاد. تیم آلفا تیم نخست و اصلی گروه استارز محسوب می‌شد که فرماندهی آن را آلبرت وسکر برعهده داشت. این تیم درکل از شش مامور تشکیل می‌شد. تیم آلفا نیز همانند تیم براوو در متن طغیان کوهستان آرکلی قرار گرفت و به عمارت اسپنسر پناه برد. کریس ردفیلد و جیل ولنتاین قهرمانان اصلی این بازی هستند. این دو به همراه آلبرت وسکر و بری بارتون اعضای بازمانده تیم آلفا بودند که پس از حمله سگ‌ها وارد عمارت اسپنسر شدند. با پیشبرد داستان، کریس و جیل متوجه می‌شوند که فرمانده گروه‌شان یکی از پژوهشگرانی است که در استخدام شرکت آمبرلا بوده و در پروژهٔ تایرانت فعالیت می‌کند. با آگاه شدن کریس و جیل از خیانت وسکر، دشمنی میان این سه نفر آغاز می‌شود و این نبرد، داستان‌های اصلی بازی را در نسخه‌های بعدی رقم خواهد زد. وسکر با آزاد کردن تایرانت T-۰۰۲ سبب شد تا خود به دست این مخلوق کشته شود، هرچند کریس وجیل او را مرده پنداشتند، اما این یک مرگ نمایشی بود و وسکر با کمک توانایی‌های ژنتیکی خویش و ویلیام برکین همچنان زنده بود. کریس و جیل با نابود کردن T-۰۰۲ از آن عمارت اهریمنی فرار کردند و داستان‌های جذاب و گوناگونی را در نسخه‌های بعد نمایش دادند.
گیم پلی

تصویری از بازی
بازیباز، کنترل یکی از شخصیت‌های گروه استارز را دراختیار دارد، که در یک عمارت هولناک گرفتار شده‌است. این عمارت پس از آنکه دکتر مارکوس ویروس تی را در محدوده کوهستان آرکلی منتشر کرد، وارد مرحله تازه‌ای شد. تمامی جانداران و ساکنان این عمارت، پس از ابتلا به ویروس تی، به موجود مرده و محرکی به نام زامبی تبدیل شده بودند. بازیباز باید شخصیت قابل کنترل خود را از این عمارت، که مملو از این مخلوقات است، خارج سازد. گرافیک بازی، از شخصیت‌های سه بعدی و تصاویر پیش زمینه پیش‌ساخته تشکیل شده‌است. سبک قرارگیری دوربین نیز در جای خود جالب است و دوربین، به شکلی ثابت در فواصل خاصی از جریان گیم‌پلی، شخصیت را دنبال می‌کند. حرکت دادن شخصیت نیز در این سبک از فیلم‌برداری بازی ویدئویی به شکل کنترل ثابت است و همواره و در هر نقطه قرارگیری شخصیت، حرکت توسط گیم‌پد به شکلی ثابت می‌باشد. حل معماهایی در جریان بازی که از درجه سختی آسان تا بسیار دشوار هستند نیز از ویژگی‌های دیگر گیم‌پلی این بازی است. بازیباز پس از آسیب شخصیت مورد کنترل خود، می‌تواند برای بازیابی سلامتی، از گیاهان دارویی استفاده کند. گیاهانی با رنگ‌های مختلف، که هریک ویژگی درمانی خاص خود را دارند. شیوه ذخیره بازی نیز توسط یک دستگاه ماشین تحریر انجام می‌پذیرد؛ به این تزتیب که برای هر بار ذخیره بازی، نیاز به یک واحد جوهر مخصوص است. از دیگر ویژگی‌های گیم‌پلی این بازی، می‌توان به حضور و توع دشمنان در جریان بازی نام برد. دشمنان اصلی در این بازی زامبی‌ها، سگ‌های زامبی، عنکبوت‌های زامبی، مار بزرگ، هانتر، تایرانت و... اشاره کرد.
با تشکر

چهارشنبه 09 مهر 1393 - 15:56
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :